Vatten under broarna

Ja minsann här dyker jag upp igen efter endast 30 månader "off the grid". Mycket har hänt och mycket finns att berätta. Att börja i någon ände vore fint så jag väljer en.
 
Sommaren har farit den blir aldrig vad den varit, den saken är så säker att jag kan skriva det i sten. Sandefjord, där jag numer bor sedan i januari är en speciell stad. Klart influerad och uppbyggd av den haussade sommarturismen och de inkomstbringande osloborna som vallfärdar ner längs den åtrovärda kusten. Båtledes och billedes. Staden lever upp för ett par månader för att sedan återgå till den slumrande småstaden den egentligen är. Tråkigt, tragiskt och ganska naturligt. Att bo här kräver också ett jobb, jobbet går ut på att vara restaurangchef och sommelier på SMAK. Kul ställe med så mycket vin att jag fortfarande upptäcker nya flaskor i källaren. Drivs av en enträgen man som är vida känd i Norge och Europa för sina fingerfärdigheter och sitt ledarskap. Jag har fullt upp.
 
***
 
Saker och ting har dock ställts på sin spets den senaste tiden, detta på grund av ganska obehagliga och tråkiga personliga problem hos författaren till denna blogg. Med stor sannolikhet medför det att jag flyttar tillbaka till min gamla "hemstad" bland vänner och bekanta och till ett jobb där jag trivdes som fisken i vattnet. Stavanger that is.
 
Stavanger är en mer pulserande stad med prägel av storstad och europeisk touch samt närhet till Norges häftigaste natur. Huvudanledningen är ändå de vänner jag har där och deras påverkan på mitt liv och hur jag trivs. Det ska bli en utmaning att komma tillbaka och dessutom ganska skönt. Livet i Sandefjord har mestadels kretsat kring att jag ska tillfredställa någon annan. Det psykiska och mentala nedbrytandet när den personen inte längre är intresserad av mig och min kärlek är i det närmaste obeskrivbar. Förhoppningsvis blir jag dock en människa även på andra sidan av den oändligt långa och lidsamma processen.
 
***
 
So long nu, har någon vägarna förbi denna avkrok så är ni varmt välkomna att höra av er så visar jag stan, nåja..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0