Sundsvall - norrlands huvudstad?

Ja det sägs ju så men jag vet inte det ja! Umeå känns mer rätt som en eventuell huvudstad av norrland men men historien är som den är. Däremot känns epitetet; drakarnas stad mer korrekt. Aldrig har jag väl sett så mycket drakar som här i Medelpads pärla. Det kryllar av dom på gatorna i form av statyer längs promenadstråk, torg och andra publika platser. Helt sjukt när man tänker efter, vad fan har drakar med Sundsvall att göra? :S Fast det kanske är just det som är grejen, att man ska tänka så när man ser dom..



Såhär ser dom ut


Anledningen till att jag överhuvudtaget är här beror på Emma och att jag idag har provjobbat på invito ristorante nere i city. En riktigt schysst krog med starkt italienskt tema både vad gäller mat, vin och inredning. Stilrent och gemytligt.
Själva jobbandet gick väl helt okej för min del, några mindre missar blev det i samband med mina äventyr vid espresso maskinen. Jag är en sann nybörjare vad gäller dessa åbäk till kaffeapparater, långsamt och omständigt men det var inte mycket att välja på där. En relativt lugn kväll och en regnig dag vilket innebar att uteserveringen var stängd, skönt!

Nu får man väl se om de är intresserade eller ej, fick inget besked idag då ingen av cheferna eller liknande var där så mitt öde ligger i framtiden och i händerna på cheferna (I guess). 16-23 blev det.

***

Samtidigt spelade ju Sverige en, som det verkar, riktigt slö och seg landskamp på europas sämsta (?) fotbollsarena; Nya Ullevi. En arena som lämpar sig mer för speedway och vitryska släggkasterskor än för Anders Svenssons briljanta spelsinne. Minns tillbaka senast vi mötte Malta på Ullevi, det var sommaren 2005 har jag för mig, kval till Tysklands VM. Anders hade precis bestämt sig för att signa på för Elfsborg igen så spänningen var hög efter några år i Premier League. Matchen slutade 6-0 till sverige och när matchen stod 5-0 så beslöt ledarna att ta ut Svensson. Han hade då hunnit med ett kanonskott på volley i krysset och 4(!!) målgivande passningar!! Slå det om du kan, Zlatan Ibrahimovic!


Cheers!

Kommentarer
Postat av: systeryster

Å andra sidan är ju Pinocchio hyfsat malplacerad i Borås också...

2009-06-11 @ 09:21:14
Postat av: Zelo

Drakar i all ära men glöm aldrig noshörningarna å Jeppe i Dortmund..

2009-06-11 @ 21:19:52
Postat av: Robin

Haha nej hur kan man glömma?!!

2009-06-11 @ 21:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0